Nog 1 week! - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Luc Timmermans - WaarBenJij.nu Nog 1 week! - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Luc Timmermans - WaarBenJij.nu

Nog 1 week!

Door: LucTimmermans

Blijf op de hoogte en volg Luc

31 Januari 2012 | Nederland, Purmerend

Over een week vertrek ik richting Tanzania en een paar dagen later gaat het avontuur echt beginnen. Om het eerlijk te zeggen gieren de zenuwen nu al behoorlijk door mijn keel. Sinds mijn laatste verslag heb ik nu de puntjes op de i gezet. In Friso de Man heb ik een adviseur gevonden die me ontzettend veel heeft geleerd over zaken waar ik op moet letten qua materiaal en voorbereiding. Friso nogmaals dank voor je tips !! Over materaal gesproken: Het materiaal heeft ontzettend veel te lijden. Daarom heb ik door een expert uit Helmond mijn uitrusting laten nakijken. Deze dame was van mening dat er links en rechts toch wat extra stiksels moesten worden aangebracht. Op de foto is te zien met welke vakbekwaamheid er te werk is gegaan.
Hoewel ik geen voorstander ben van het slikken van pillen is dit toch een noodzakelijk kwaad dat hoort bij een reis naar de tropen en een verblijf op grote hoogte. Toen ik bij de plaatselijke apotheek mijn voorraad pillen wilde kopen werd de apotheker door de assistente gewaarschuwd omdat ze dacht dat ik uit was op een vijandelijke overname van de bedrijfsvoorraad . Gerustgesteld door mijn goede bedoelingen kreeg ik uiteindelijk van de apotheker een kilo aan kleine ronde witte platte schijfjes mee. Als je die door elkaar slikt krijg je volgens mij spontaan de schijterij. Maar vrees niet, ook daar heb ik pillen voor gekregen.
Om mijn slaapzak te testen heb ik deze week in de vrieskou buiten geslapen. Deze keer niet de laatste trein gemist en zelfs geen ruzie, nee ditmaal geheel vrijwillig. Ik heb de kou goed doorstaan en ervaring opgedaan hoe je in het donker in je slaapzak kunt komen en alle sluitingen dicht kunt maken.
De fysieke voorbereidingen liggen ook op schema. Regelmatig heb ik de nodige kilometers gelopen. Afgelopen zaterdag heb ik zelfs een tocht van 9 uur gelopen. Geen blaren en na afloop zelfs geen spierpijn. Dat geeft de burger moed. Nu is het een kwestie van bijhouden.
Ik heb inmiddels ook telefonisch contact gehad met een van de overige twee deelnemers. Ik ontmoet de twee deelnemers voor het eerst twee dagen voor de beklimming in Tanzania aan de voet van de Kilimanjaro. Zij vliegen rechtstreeks op Kilimanjaro Airport en niet zoals ik via Cairo naar Nairobi. Er blijkt een fotograaf bij te zitten. Ik hoop dat dit mooie plaatjes gaat opleveren. Beide heren zijn ervaren marathonlopers dus conditioneel hebben zij bij voorbaat al een grote voorsprong op mij. Omdat beide heren, net als ik, ook meer dan het maximaal toegestane gewicht van 15 kilo mee naar boven willen nemen hebben we in onderling overleg besloten dat we 1 extra porter (drager) gaan inhuren. We hoeven dan niet op elk grammetje te letten. Zoals het er nu naar uitziet bestaat de expeditie uit 13 personen, maar dat kan nog met de dag veranderen.
Na afloop van de beklimming van de Kilimanjaro ben ik nog een paar dagen in Tanzania en dan wil ik nog een korte safari maken naar de Ngorongoro krater. Dit is een unieke krater van 20 kilometer in doorsnee waarin een grote hoeveelheid wilde dieren leven waaronder de Big 5. De details hiervan moeten nog geregeld worden. Ik houd jullie wederom op de hoogte .....


  • 31 Januari 2012 - 06:57

    Wouter Van Tienhoven:

    Luc,

    Spannend, wel gaaf dat je dit doet en het sponsorship dat je hebt gekozen. Ben je 1 feb nog in Rdam?

    Wouter

  • 31 Januari 2012 - 07:02

    Hans:

    Succes Luc.!
    Je kan het.!
    Grt uit Zaandam
    Hans

  • 31 Januari 2012 - 07:31

    Materiaalvrouwtje:

    Dag Luc,
    de dame uit Helmond is blij te horen dat je de kou thuis goed hebt doorstaan en dat je ook met het lopen geen problemen (meer) hebt ondervonden.
    Afdeling Helmond denkt aan je en blijft je (op afstand) op de voet volgen.
    Het materiaalvrouwtje en haar p.a.

  • 31 Januari 2012 - 17:21

    Frank Steijns:

    Luc kerel!

    Nobele reis en ik wens je enorm veel plezier en succes!
    Daarna dan toch maar eens die langverwachte pint gaan drinken! ;-)

    Houdoe,
    Frank

  • 31 Januari 2012 - 18:55

    Melanie Bosman:

    Héé Luc!!

    Spannend hoor!
    Ik wens je veel plezier en succes!
    Ik doe het je niet na, haha
    T zal vast wel heel mooi zijn, dus veel foto's maken!!!
    veel liefs,

    Melanie

  • 31 Januari 2012 - 20:32

    Raymond:

    Iedereen zou zo'n materiaal vrouwtje moeten hebben. Met al die pillen noemen we dat in de grote stad een 'dealer'.

  • 02 Februari 2012 - 13:16

    Phil Tja:

    Nou Luc, nog even en dan gaat het avontuur echt beginnen.Ik ken je nog niet zo lang maar weet dat het je gaat lukken. Zou graag met je mee willen. Misschien de volgende keer! Ik wens je heel veel geluk en gezondheid toe. groeten Phil Tja

  • 02 Februari 2012 - 18:16

    Linda:

    Weer een leuk geschreven verslag haha.
    Vond het erg gezellig gisteravond. Gaan we overdoen maar dan met alcohol..God zij drank!
    Dikke kus Linnie

  • 05 Februari 2012 - 14:52

    Loes:

    Hoi Luc, nog maar twee nachtjes buiten slapen, lekker om te oefenen in de vrieskou (haha). Veel succes, doe je best om het te halen en gezond weer beneden aan te komen!
    We zullen je log volgen,
    groeten, Loes en Peter.

  • 05 Februari 2012 - 18:41

    Lida:

    Hoi Luc,

    Veel succes. En we volgen je zo veel mogelijk
    Je kan het!!!

    Gr Lida

  • 05 Februari 2012 - 21:32

    Linnie:

    Nou Luc....nog twee nachtjes lekker in je eigen bed en dan is het zo ver.
    Dikke kus.

  • 06 Februari 2012 - 07:52

    Petri:

    Nog 1 dag......dat komt nu wel errug dichtbij. Ik wilde je laten weten dat ik je enorm stoer vindt met alles wat je gaat doen. Heel veel succes, maar vooral veel lef en doorzettingsvermogen.

    Wij spreken later nog wel eens bij :)

    liefs Petri

  • 06 Februari 2012 - 14:32

    Afdeling Helmond:

    Dag Luc,

    In de winterse kou van Helmond wordt vaak aan je gedacht.. We willen je van harte een goede en veilige tocht wensen, met unieke positieve ervaringen, doorzettingsvermogen en wijsheid om te luisteren naar je lijf. Toitoitoi!

  • 06 Februari 2012 - 21:23

    Eric En Petra:

    Sorry luc we hebben onze reactie onder het verkeerde reisverslag gezet.

  • 06 Februari 2012 - 21:34

    Eric En Petra :

    onze reactie staat onder je verslag van de stichting Delano Noah x

  • 07 Februari 2012 - 09:36

    Shinta:

    Luc, het gaat eindelijk gebeuren! Heel veel succes en natuurlijk plezier gewenst! Ben benieuwd naar je ervaringen. Zet em op!!! Liefs, Shinta.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Purmerend

Luc

KILIMANJARO !!

Actief sinds 15 Dec. 2011
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 31278

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 25 Januari 2014

Peru Machu Picchu

07 Februari 2012 - 24 Februari 2012

KILIMANJARO !!

30 November -0001 - 30 November -0001

Canada

30 November -0001 - 30 November -0001

Mexico

30 November -0001 - 30 November -0001

Indonesie

30 November -0001 - 30 November -0001

Zuid Africa

30 November -0001 - 30 November -0001

Maleisie

30 November -0001 - 30 November -0001

Singapore

30 November -0001 - 30 November -0001

Bali

30 November -0001 - 30 November -0001

Swaziland

30 November -0001 - 30 November -0001

Thailand

Landen bezocht: