Een koude nacht. - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Luc Timmermans - WaarBenJij.nu Een koude nacht. - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Luc Timmermans - WaarBenJij.nu

Een koude nacht.

Door: Luc

Blijf op de hoogte en volg Luc

12 Maart 2012 | Nederland, Purmerend

In een Brabants horeca etablissement waar ik wel eens kwam werd vroeger bier van een inferieur merk getapt. De kwaliteit van het bier was zeer wisselvallig. Soms was het redelijk te drinken maar ook vaak zat er een slecht vat tussen. De smaak was dan oftewel muf oftewel koolzuurloos. Soms zelfs ook koolzuurloos muf. Met name tijdens de drukkere periodes in de zomer kon ook het koelsysteem het niet bijbenen. Dan was het smakeloze gerstenat ook nog eens lauw. Tot groot ongenoegen van de uitbater gaf ik aan iedereen die het wilde horen te kennen dat ik het bier weer eens lauwe zeik vond. Baahhh.....

Tijdens een koude nacht op de Kilimanjaro was het buiten 10 graden onder nul. In mijn tentje was het wellicht iets warmer maar ik schat toch nog altijd 7 a 8 graden onder het vriespunt. Ik had een lange thermo onderbroek en thermo shirt aan. Daarnaast handschoen en sokken om toch maar te proberen om het enigszins warm te houden. In mijn mummieslaapzak lag ik een foetushouding om alle warmte binnen te houden. Ik moest verschrikkelijk plassen maar naar buiten de kou in gaan was geen optie. Echt veel te koud. Daarom plaste ik in een speciaal voor dat doel meegenomen plastic fles. Na het plassen draaide ik zorgvuldig de dop op de fles. Daarna duwde ik de warme fles tegen mijn lichaam aan. Zo lekker warm. Ik had enkele maanden geleden nooit gedacht dat ik nog een zo blij zou zijn met lauwe zeik. …….. Heeeeerrlijk …

  • 12 Maart 2012 - 14:02

    Petra De Jong:

    Hahaha, hilarisch! Luc, jongen, ben je al helemaal bekomen van je avontuur?

  • 12 Maart 2012 - 15:15

    Ray:

    hahahahahahaha. Altijd handig te weten dat je niet meer zo kieskeurig bent mocht ik weer 'low on beer' zijn.

  • 12 Maart 2012 - 15:19

    Riny:

    Hoi Luc,

    Aan humor gelukkig geen gebrek bij je :) Ik dacht nog even dat je het als appelsap zou proberen te verkopen ... Maar wie bedenkt er nu een piskruik? Super man! Als het maar werkt.

    Keep up the good spirit!

    De 3e foto vind ik wel heel erg cool!

    Groetjes,
    Riny

  • 12 Maart 2012 - 16:20

    Josina:

    Het is dat je die stokken in de handen hebt, anders lijk je op een mediterende monnik in een grot. Ik dacht even dat het door het 'bier' kwam, hhaha

  • 12 Maart 2012 - 19:38

    Frank:

    Mooi verhaal kerel! Ik zal die kroeg in Brabant ook wel kennen schat ik? Alhoewel er in meerdere kroegen dergelijk bier werd geserveerd!
    Ciao è a presto!

  • 15 Maart 2012 - 22:15

    Linda, Gouda:

    Geweldig verhaal..
    Ik weet zeker dat je meer te vertellen hebt. Zou dat graag horen onder het genot van een heerlijk drankje.

    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Purmerend

Luc

KILIMANJARO !!

Actief sinds 15 Dec. 2011
Verslag gelezen: 934
Totaal aantal bezoekers 31307

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 25 Januari 2014

Peru Machu Picchu

07 Februari 2012 - 24 Februari 2012

KILIMANJARO !!

30 November -0001 - 30 November -0001

Canada

30 November -0001 - 30 November -0001

Mexico

30 November -0001 - 30 November -0001

Indonesie

30 November -0001 - 30 November -0001

Zuid Africa

30 November -0001 - 30 November -0001

Maleisie

30 November -0001 - 30 November -0001

Singapore

30 November -0001 - 30 November -0001

Bali

30 November -0001 - 30 November -0001

Swaziland

30 November -0001 - 30 November -0001

Thailand

Landen bezocht: