De laatste loodjes... - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Luc Timmermans - WaarBenJij.nu De laatste loodjes... - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Luc Timmermans - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes...

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Luc

15 Februari 2012 | Nederland, Purmerend

Zojuist met Luc gesproken. Zijn aangekomen in Karanga Camp! Gisteren was een loodzware dag maar vandaag viel het eigenlijk wel mee. Het is niet koud, in de nacht wel maar niet echt dramatisch. Het uitzicht is fantastisch, onbeschrijfelijk mooi. Er zijn geweldige foto's gemaakt, die we bij ons thuis maar eens gezellig gaan bekijken. Er is veel gebeurt onderweg, ze hebben heel wat beleefd maar dat zal hij bij terugkomst zelf wel melden. De telefoongesprekken zijn daarvoor te kort. Ik ben ook benieuwd. Zijn twee klimkameraden zijn gezellige kerels, er zal dus ook wel gelachen worden. Hoe kan het anders, Luc kennende. Tja mensen en dan morgen. Eerst naar het volgende kamp,7 uur lopen naar 4.600 meter hoogte, even uitrusten en dan naar de top 5.895 meter hoog. Niet al te lang kunnen ze daar blijven, hooguit 20 minuten, i.v.m. de ijle lucht. Afdaling van Uhuru Peak naar Barafu Camp in plm. 4 uur. Er wordt die dag heel wat afgelopen. Om met Luc zijn woorden te spreken: 'al moet ik glijdend en vallend naar beneden, als ik de top maar haal!' (ik hoop niet dat hij bij thuiskomst alleen nog maar wil wandelen, ik neem de auto, hoor!)
Aangezien de batterij van Luc's telefoon bijna leeg is wordt ik opgebeld door de vrouw van één van de twee andere jongens met de mededeling 'YES, gehaald'. Daar ga ik van uit.
Nu gaat het er om spannen! Fingers crossed.

• 15 Februari 2012 - 14:19

Syl:

Ohhh wat spannend allemaal!!! En al die lieve mensen die hier met je meedenken! Gister hadden we het niet meer, geen bericht goed bericht denk ik dan. Maar toch Mar top om 4.00 s'nachts nog een bericht plaatsen!!!.

LUC TOPPIE!!!!

• 15 Februari 2012 - 16:11

Peter Thijssen:

hoop dat ik je mag feliciteren met de top een geweldige prestatie

• 15 Februari 2012 - 16:52

Lydia:

Woow, wat spannend allemaal zeg !!! Nou, ik ga ervan uit dat hij het gaat halen, Marga.

• 15 Februari 2012 - 18:53

Frank Van Esch:

Luc, geweldig !
    Het wordt steeds spannender en ben zeer benieuwd naar het tijdstip dat je op de top staat ! Het uitzicht zal dan helemaal super zijn...........
    Veel succes.

• 15 Februari 2012 - 22:07

Linda..:

Vanuit het steunpunt Gouda ..HEEL VEEL SUCCES.. even door bijten
    Dikke kus

• 16 Februari 2012 - 08:19

Melanie Bosman:

Oooh wat goed!
    Echt heel knap, ben trots op Luc!
    Ben ook heel benieuwd naar de foto's!!
    Leuk geschreven Marga!!
    Ik heb trouwens zin in vanavond ! (even tussen door :P) Haha

Kus, Melanie

• 16 Februari 2012 - 08:28

Petra:

Luc voor mij heb je de top al gehaald.
    x Petra