Kilimanjaro in zicht! - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Luc Timmermans - WaarBenJij.nu Kilimanjaro in zicht! - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Luc Timmermans - WaarBenJij.nu

Kilimanjaro in zicht!

Door: Marga

Blijf op de hoogte en volg Luc

11 Februari 2012 | Nederland, Purmerend

Zojuist Luc gesproken. Internetverbinding helaas niet mogelijk, dus zullen jullie het met mij moeten doen.
Hij heeft ongelofelijk veel geluk gehad (wanneer niet) met de overstap van Cairo naar Nairobi. Een uur vertraging op Schiphol zorgde ervoor dat hij zijn verbinding bijna heeft gemist. Stapt uit het vliegtuig en hoort zijn naam omroepen dat hij direct naar de gate moet komen omdat het vliegtuig op punt van vertrekken stond. Hij heeft zich in het zweet gerend om er te komen. (dat zal over een paar dagen wel anders zijn: weersverwachting KILI 6 dagen sneeuw).
Voorrang gekregen bij het uitladen van zijn bagage en meteen de lucht in. De captain stond hem zelfs op te wachten.
In Nairobi twee uur gewacht tot zijn gids hem op kwam halen. Maar ja, in Afrika gaat alles niet zo snel, ik weet er alles van. Nu is hij in Arusha en gaat vandaag naar het Arusha National Park met één van zijn medeklimmers die hij inmiddels heeft ontmoet.
Hij zegt nu pas te beseffen dat hij in Afrika is. De geur, alles kleurrijk, vrolijke, maar arme mensen, heerlijk weer.
De jalouzie slaat toe. Op ongeveer 30 kilometer afstand van waar hij nu is heeft hij de Kilimanjaro gezien. Zeer onder de indruk vertelde hij dat het een ongelofelijk hoge berg is. Inmens hoog. Morgen gaat de tocht beginnen. Alle drie de klimmers zijn toch wel (begrijpelijk)nerveus. Wat gaat er komen? Tot nader bericht hou ik jullie op de hoogte. Toy, toy, toy Luc.

• 11 Februari 2012 - 09:39

Pauline:

Spannende tijden ! Heel leuk om zo mee te lev(z)en met de avonturen van Luc!
    Groetjes

• 11 Februari 2012 - 10:43

Josina:

Spannend! Wij hebben de Kilimanjaro gezien vanuit het vliegtuig toen we vorig jaar naar Mombasa vlogen. Met sneeuw op de top. Prachtige berg.

• 11 Februari 2012 - 11:06

Rayon Helmond:

Hoi Luc, jets geht los. Heel veel succes! Heb je jezelf een cigaret beloofd als je boven op die top staat? We hopen op vele berichten en foto's (later). Succes en geniet!
    Groeten, Anne, Alex & Mama

• 11 Februari 2012 - 11:18

Alex:

Luc, ik weet niet of je de goede route neemt, want volgens Google Maps is het gewoon 2 dagen en 6 uur wandelen van Nairobi tot de top van de Kili....;-)

• 11 Februari 2012 - 13:48

Frank Van Esch:

Hoi Marga,

Heel leuk dat je ons informeert over Luc zijn avontuur. Voor Luc kan het niet beter beginnen !!! Dit is nou precies wat hij prachtig vindt. Liever moeilijk dan makkelijk. Luc is jarenlang mijn beste vriend geweest. Wij hebben samen op kostschool gezeten. Vraag hem eens naar zijn judo demonstratie bij van Pol ? Als ik daaraan terugdenk schiet ik nog steeds in de lach. Wij hebben wat kunsten uitgehaald met z'n twee-en, tjonge, jonge. Hopelijk gaat het Luc lukken om de top te halen. Ik duim er in ieder geval voor.
    Met vriendelijke groeten,

Frank.

• 11 Februari 2012 - 15:04

Loes En Peter:

Nou Luc, hopelijk niet geschrokken van de eerste aanblik van de Kili??!! Doe je best, begin kalmpjes en bewaar je energie voor de top!

Marga, je bent een eerste klas verslaggever! We zien uit naar de volgende berichten.

Suc6 en hartelijke groet, Loes en Peter.