Programma expeditie - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Luc Timmermans - WaarBenJij.nu Programma expeditie - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Luc Timmermans - WaarBenJij.nu

Programma expeditie

Door: LucTimmermans

Blijf op de hoogte en volg Luc

11 Januari 2012 | Nederland, Purmerend

Afgelopen weekeinde heb ik in Limburg kennis gemaakt met een aantal mensen die ook de Kilimanjaro gaan beklimmen. Onder leiding van een loopcoach was er een wandeltocht door het heuvellandschap georganiseerd. Allereerst werd het belang van “stretchten” uitgelegd. Dit is met beide handen tegen een boom naar voren buigend de kuitspieren oprekken. Mijn opmerking dat dit compleet nutteloos is omdat op het grootste gedeelte van Kilimanjaro geen bomen groeien werd niet door iedereen in dank afgenomen. Er werd ons ook geleerd dat we onze veters bij overwegend afdalingtrajecten anders moeten strikken dan we normaliter gewend zijn. Ik had dit als een van de eerste voor elkaar. Helaas werd dit niet gehonoreerd met een veterstrikdiploma voor gevorderden. Dat vind ik nog steeds jammer want naast mijn biljartdiploma had ik ruimte genoeg gehad om deze op te hangen.
Met mijn kuiten is bij de fysiotherapeute goede vooruitgang geboekt. Middels een soort acculader en een aantal elektroden zijn de spieren weer voorzien van nieuwe energie.
Het definitieve programma van de expeditie is nu ook bekend en ziet er als volgt uit: In totaal bestaat de expeditie uit 12 personen. Drie klimmers en de overige 9 leden bestaan uit gids, kok en poorters (dragers) voor tenten, eten en bagage.
12 februari: vertrek van 1800 meter naar 3000 meter alwaar het kamp wordt opgeslagen voor overnachting
13 februari: van 3000 meter beklimming naar 3800 meter.
14 februari: van 3800 meter beklimming naar 4600 meter met uiteindelijke overnachting op 3900 meter. Dit is om het lichaam te laten acclimatiseren op de hoogte.
15 februari: van 3900 meter naar 4250 meter. Hier zijn de temperaturen al ver onder het vriespunt.
16 februari: van 4250 meter naar 4600 meter.
17 februari: Poging om de top van 5895 meter te bereiken. Poging start om 24.00 midden in de nacht. Als het mij gegund is om de top daadwerkelijk bereiken zal dat rond 8.00 plaatselijke tijd in de ochtend plaatsvinden. Na een 8 uur durende beklimming volgt dan nog een 6 uur durende afdaling. Slechts weinigen is het gegund om daadwerkelijk de top te bereiken. De temperaturen kunnen -30 graden zijn. Overnachting op 4600 meter.
18 februari: Afdaling van 4600 meter naar 1800 meter.
24 februari: terugreis naar Nederland.
Het programma van 18 tot en met 24 februari is nog een ? Wordt vervolgd.......

• 12 Januari 2012 - 08:34

Ruwan:

Whahaha..gezellige wandeling in Limburg dus!
    Luc, ik was zo teleurgesteld dat ik niet met je mee kon dat ik als troost maar een week Curacao geboekt heb!
    De voorbereidingen hiervoor zijn ietsje minder spectaculair dan de jouwe, dus ik ga geen reisverslagen bij houden.
    Luc, erg leuk om je verslag te lezen. Tot gauw!!
    Groetjes en een dikke kus van de 3 dames hier!

• 12 Januari 2012 - 09:57

Raymond:

Luukie, vroeger had je de man van zes miljoen,.... was jij dat? eerlijk zeggen ;-)

• 12 Januari 2012 - 17:27

Eric.:

Hoi Gap, volgens mij hebben die stroomstootjes ook je hersens aangetast hoor.
    ??????? ,, Biljartdiploma `` ??????
    het moet niet gekker worden hoor.

maar even zonder gekheid, een mooi verslag en succes met de verdere voorbereiding. laterrrrrrr.

• 21 Januari 2012 - 14:21

Loes En Peter:

Nou moet je daar boven niet ook willen biljarten, dus hou je hoofd koel.
    Veel succes met de verdere voorbereidingen!