FF Uitstel. - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Luc Timmermans - WaarBenJij.nu FF Uitstel. - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Luc Timmermans - WaarBenJij.nu

FF Uitstel.

Door: LucTimmermans

Blijf op de hoogte en volg Luc

03 Januari 2012 | Nederland, Purmerend

Nee geen afstel, schrik niet. Tijdens de afgelopen feestdagen druk in de weer geweest. Een aantal zaken is nu definitief geregeld. Ik heb een organisatie gevonden die gek genoeg is om het risico te nemen om met mij de berg mee op te gaan. Omdat de data anders liggen dan bij de organisatie waar ik in eerste instantie had geboekt moesten de vliegtickets weer worden omgeboekt. Enfin, een heel gedoe maar uiteindelijk is het wel gelukt. Ik vertrek nu op 7 februari in plaats van 31 januari en op 12 februari start vervolgens de expeditie. Van 8 februari tot 12 februari heb ik noodgedwongen een trainingssessie moeten inlasten in het olympisch zwembad van de Lodge waar ik verblijf in Tanzania. Globaal ziet het dagelijkse trainingsschema er daar als volgt uit: Ongeveer 1 minuut watertrappelen (mag ook korter) gevolgd door minimaal 40 minuten cocktailheffen. Daarna 1 uur rust waarna het hele ritueel weer opnieuw begint. Het schijnt een zwaar programma te zijn. Ik zie er nu al tegenop.
Ook de visa zijn geregeld en de uitrusting begint langzamerhand compleet te worden. In de tussentijd heb ik ook een tegenslag gehad. Door overbelasting van mijn kuitspieren moet ik noodgedwongen de trainingen voor de komende 2 weken staken. Ik heb een goede fysiotherapeute gevonden de mij dagelijks behandelt. De fysiotherapeute doet, naast haar werk in de praktijk, ook de behandeling van de spelers van Ajax. (behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst) maar ze heeft mij verzekerd dat de planning van de beklimming vooralsnog geen gevaar loopt. Nu de expeditie 1 week later start heb ik daar zelf ook wel vertrouwen in.
Last but not least. Ik merkt dat ook de sponsoring voor de Stichitng Delano Noah steeds meer begint te leven. Vanzelfsprekend ben ik daar blij mee.
De volgende keer beschrijf ik het programma van de beklimming.
Wordt vervolgd…..

  • 04 Januari 2012 - 05:02

    Erik Pelkmans:

    Ha die Luc, die voorbereiding in tanzania klinkt best zwaar, ik weet niet of ik die zou trekken. Veel succes, gr.

  • 10 Januari 2012 - 12:18

    Rina:

    Hey Luc,

    Wat leuk joh om het op deze manier allemaal mee te lezen. Om te beginnen wil ik je zeggen dat ik onwijs veel bewondering voor je heb. Wat een discipline om zoveel te trainen en wat een durf om deze uitdaging aan te gaan. Respect!! Ik ga je zeker blijven volgen, maar euh zondag eerst maar ff een Iers ontbijtje met z'n allen.. tot zondag.
    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Purmerend

Luc

KILIMANJARO !!

Actief sinds 15 Dec. 2011
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 31288

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 25 Januari 2014

Peru Machu Picchu

07 Februari 2012 - 24 Februari 2012

KILIMANJARO !!

30 November -0001 - 30 November -0001

Canada

30 November -0001 - 30 November -0001

Mexico

30 November -0001 - 30 November -0001

Indonesie

30 November -0001 - 30 November -0001

Zuid Africa

30 November -0001 - 30 November -0001

Maleisie

30 November -0001 - 30 November -0001

Singapore

30 November -0001 - 30 November -0001

Bali

30 November -0001 - 30 November -0001

Swaziland

30 November -0001 - 30 November -0001

Thailand

Landen bezocht: